Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

Φρέσκιες πρωτοβουλίες

Λοιπόν, η σοδειά των τελευταίων ημερών:

α)  Υπάρχει ένα διαδικτυακό κανάλι, το οποίο προβάλλει όσα "αγνοούν" τα επίσημα και έχει ως μότο τη φράση "Ψάχνουμε τις ειδήσεις στους δρόμους και όχι στους διαδρόμους". Βρήκα την είδηση στον Δρόμο της Αριστεράς του περασμένου Σαββάτου και έσπευσα... επιτόπου:

Μια ομάδα δημοσιογράφων και τεχνικών από την Κρήτη και την Αθήνα, μαζί με ανθρώπους από επαγγελματικούς και επιστημονικούς χώρους, έστησαν την Τηλεόραση από τους Πολίτες, ή αλλιώς, http://www.politestv.gr/. Ρεπορτάζ και βίντεο που δεν ενδιαφέρουν μόνο τους Κρητικούς, όπως το θέμα της εξόρυξης πετρελαίου, οι αυτοκτονίες και άλλα. 

Στην ιστοσελίδα αυτή, μπορείτε να βρείτε ντοκιμαντέρ και άλλων δημιουργών: το πολύ καλό "Το Ταξίδι" της Μαρίας Μαυρίκου, για τις ανταλλαγές πληθυσμών, και "Το Κύκλωμα" των Ανδρέα Αποστολίδη/Ν. Ζηργάνου -μια έρευνα πάνω στο διεθνές εμπόριο αρχαιοτήτων, που με εντυπωσίασε πριν από μερικά χρόνια στο Φεστιβάλ Αρχαιολογικού Ντοκιμαντέρ ΑΓΩΝ.

Μπορείτε να τους δώσετε το email σας, για να σας ειδοποιούν όποτε έχουν νέα ρεπορτάζ, αλλά και να τους ενισχύσετε οικονομικά.

β)  'Οπως στην περίπτωση του "Debtocracy" και τώρα του "Catastroika" -του νέου ντοκιμαντέρ που ετοιμάζει η δραστήρια ομάδα Χατζηστεφάνου/Κιτίδη/Βατικιώτης. Αν κρίνω από τα γραφικά του τρέιλερ, θα είναι ακόμα καλύτερο από το πρώτο.

γ)  Επίσης άκουσα από τη Φωτεινή Λαμπρίδη (Στο Κόκκινο) ότι μια ομάδα νέων δημοσιογράφων θα κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα ένα  έντυπο χωρίς εκδότη. Περισσότερα, μόλις μάθω...

δ)  "Φθινόπωρο του 2011. Η χώρα έχει καλυφθεί από ένα αποπνικτικό πέπλο αβεβαιότητας και θλίψης. Το κράτος καταρρέει, ο κοινωνικός ιστός κλονίζεται και αποσυντίθεται, η αγορά βιώνει έναν αργό βασανιστικό θάνατο. Στη δίνη της οικονομικής κρίσης, μια διαφημιστική εταιρία, η SAD, προσπαθεί να περισώσει τα τελευταία κομμάτια της χαμένης της αίγλης. Στην αδυσώπητη μάχη επιβίωσης με τον ανταγωνισμό, τους πελάτες και τα μέσα, η μοίρα τάζει έναν άντρα να ορθώσει το ανάστημά του στις σύγχρονες προκλήσεις. Θα έχει να αντιμετωπίσει όμως ακόμα έναν εχθρό , τον ίδιο του τον εαυτό και τις αντιφατικές πτυχές της πολυδιάστατης προσωπικότητάς του. Ο "χαρισματικός" δημιουργικός, ο manager, ο σύζυγος κι ο εραστής θα συγκρουστούν με φόντο το σαρκοβόρο κόσμο της διαφήμισης. Άραγε ποιος θα υπερισχύσει;"

Όχι, δεν είναι δράμα του Φώσκολου. Είναι σάτιρα των διαφημιστικών εταιρειών, από ανθρώπους που τις γνωρίζουν εκ των έσω: Μια ομάδα διαφημιστών έγραψε, σκηνοθέτησε και ερμηνεύει 10λεπτα κωμικά επεισόδια, τα οποία μπορείτε να απολαύσετε από την ιστοσελίδα http://www.sadmen.gr/

ε)  Ένας νεαρός φωτογράφος, που ακούει στο όνομα Ευθύμιος-Ραφαήλ Γουργούρης, τράβηξε την παρακάτω καταπληκτική φωτογραφία. Την ανακάλυψε ο Γιώργος Παπαδόπουλος (http://www.flickr.com/photos/efthymios-gourgouris/6268202308/) και σχολιάζει εύστοχα: "η συγκεκριμένη φωτο για μένα πρέπει να βραβευτεί... πέρα από το θέμα που έχει τέλειο φωτισμό... παρουσιάζει την Ελλάδα του σήμερα... ο άστεγος Έλληνας φοβισμένος, οι πιτσιρικάδες της χώρας που τρέχουν αλλά δεν ξέρουν προς τα πού, και στην τζαμαρία του μαγαζιού, ένα ενοικιάζεται, με τις φωτιές να φαίνονται σε μια χώρα που καταστρέφεται... "

Θα μπορούσε να είναι και πίνακας ζωγραφικής:


4 σχόλια:

squarelogic είπε...

Πλουσια η ενημέρωση Λωτοφάγε!
ευχαριστούμε!
Η φωτό πράγματι,είναι σαν ένας σύγχρονος πίνακας του Μπρύγκελ...

Ν.Α. Λάμπης είπε...

Ψηφίζω υπέρ του βραβείου γαι την φωτογραφία.
{για το δικό σου, Λωτ, έχω ψηφίσει από καιρό...}

Λωτοφάγος είπε...

@ Να είσαι καλά, Squarelogic.
Θα ενημερώνω και θα στηρίζω με το μπλογκ μου κάθε καλή προσπάθεια που πέφτει στην αντίληψή μου.
Η γκρίνια από μόνη της ποτέ δεν άλλαξε κάτι, εκτός από τις σχέσεις των ανθρώπων (που γίνονται χειρότερες εξαιτίας της).

Λωτοφάγος είπε...

@ Ευχαριστώ πολύ, Ν.Α.Λάμπη.
Αν αυτή είναι από τις πρώτες φωτογραφίες του πιτσιρικά, τότε μπορούμε να περιμένουμε πολλά από αυτόν.