Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015

Η απάτη με την πετρελαιοκίνηση

Όταν το 2011 έλεγα στους γνωστούς μου ότι η εισαγωγή πετρελαιοκίνητων οχημάτων, που τότε απελευθερωνόταν, θα επιβαρύνει σημαντικά την ατμόσφαιρα με διοξείδιο του αζώτου, πολύ επικίνδυνου για τα παιδιά, αυτοί γελούσαν και μου έλεγαν ότι οι οικολόγοι είναι υστερικοί και εκνευριστικοί.
Τους εξηγούσα ότι, αφού η Αθήνα κι η Θεσσαλονίκη δεν αναπνέουν λόγω πυκνής δόμησης, το σωστό θα ήταν να ληφθούν μέτρα μείωσης της κυκλοφορίας, αντί να κάνουμε το χατίρι των πετρελαιάδων.
Μάταια. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η χαμηλότερη τιμή.

Το Τόκιο έχει απαγορεύσει την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στα όριά του, με αποτέλεσμα σε ελάχιστο χρόνο να έχει μειωθεί κατά 75% το διοξείδιο του αζώτου, το οποίο είναι δέκα φορές πιο τοξικό από το μονοξείδιο! Χρειάστηκε, φυσικά, πολύχρονος αγώνας χιλιάδων πολιτών για να πείσουν την κυβέρνησή τους να επιβάλει περιορισμούς και μέτρα ασφαλείας στις πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Από την άνοιξη, ο δήμαρχος του Παρισιού αποφάσισε να απαγορεύσει σιγά σιγά την κυκλοφορία των παλαιότερων ντιζελοκίνητων μέσα στην πόλη. Το αφεντικό της Πεζώ είχε πείσει από τη δεκαετία του 1980 τον τότε πρόεδρο Φρανσουά Μιτεράν να μειώσει τη φορολογία σε αυτά τα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, στην Ευρώπη πεθαίνουν κάθε χρόνο 400.000 άνθρωποι από την ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ οι ασθένειες που συνδέονται με αυτήν επιβαρύνουν τα ασφαλιστικά ταμεία.

Οι ΗΠΑ απαγορεύουν την κυκλοφορία τους μέσα στις πόλεις και έχουν θεσπίσει αυστηρά όρια ασφαλείας. Κι όμως, σαν κεραυνός έσκασε η αποκάλυψη ότι 482.000 οχήματα Volkswagen και Audi, που πωλήθηκαν κατά το διάστημα 2009-15 εκεί, διέθεταν λογισμικό που αντιλαμβανόταν ότι γινόταν έλεγχος των ρύπων και παραποιούσε τα αποτελέσματα! Τελικά, τα αυτοκίνητα αυτά ρύπαιναν από 10-40 φορές περισσότερο από τα αμερικανικά όρια ασφαλείας. 18 δισεκατομμύρια ευρώ θα πληρώσει η VW στο αμερικανικό δημόσιο, ενώ κινδυνεύει να διωχθεί ποινικά! Η κεφαλαιακή της αξία έπεσε ήδη κατά 23%.

από το The Press Project

Ήδη ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν ανακοίνωσε ότι θα γίνουν αντίστοιχοι έλεγχοι και στα γαλλικά αυτοκίνητα, αν και δεν πιστεύει ότι οι Γάλλοι θα έκαναν κάτι τέτοιο -jamais!

Λίγο-λίγο, η προτεσταντική ηθική, που μας κουνούσε το δάχτυλο, ξεβρακώνεται και αποκαλύπτει τη σαπίλα της. Το μόνο που με στενοχωρεί είναι πως, κάθε φορά που βγαίνουν στο φως σκάνδαλα και λαμογιές εταιρειών υπεράνω κάθε(;) υποψίας, την πληρώνουν πάντα οι εργαζόμενοι με απολύσεις. Οι περίφημοι CEO, αυτά τα καθοίκια που παίζουν με τo μέλλον μας σνιφάροντας κοκαΐνη, τη γλιτώνουν πάντα.

Υ.Γ.: Θα ήθελα να ασχοληθώ με τα αποτελέσματα των εκλογών, αλλά για μια φορά ακόμα το θέμα της Volkswagen δεν "παίζει" στη χώρα μας, αν και σε όλο τον πλανήτη είναι πρωτοσέλιδο. Είναι φανερό ότι δεν συμφέρει τους καναλάρχες. Συνεπώς, εμείς οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων οφείλουμε να το αναδείξουμε.

Πηγές:
The Press Project: "Απάτη της VW οδηγεί στην κατάρρευσή της παγκόσμια" http://www.thepressproject.gr/article/81659/Apati-tis-VW-odigei-stin-katarreusi-tis-pagkosmia---stin-Ellada-einai-Triti
Φανής Δημητρακούδη, "Το φάντασμα του ντίζελ" (26.1.2014)  http://www.avgi.gr/article/1692496/to-fantasma-tou-ntizel
Κουτί της Πανδώρας: "Το σκάνδαλο της VW αποκτά διεθνείς διαστάσεις" http://ht.ly/SvOvu
TVXS, "Νέα απάτη με γερμανικό κολοσσό" http://tvxs.gr/news/periballon/prostimo-18-dis-eyro-sti-volkswagen-gia-mageiremata-stis-ekpompes-rypon

2 σχόλια:

akrat είπε...

!!!!!!!!!!!!!!! ωραιότατη ανάρτηση

Λωτοφάγος είπε...

@ Να είσαι καλά, φίλε μου.